Logo nedir? Lügat demeı olarak soy huzurlığı dilimizde amblem olan, bir alışverişin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, demeını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak alışverişletmenin yahut organizasyonun kazık olarak yaptığı alışverişi sembolize edebileceği kabil, markanın kendi demeı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı sineerik ve anlamlara ehil olabilir.
Sorusu sorulduğunda lügat demeının haricinde, birokkalı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan şahsiyet yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı olabildiğince önemlidir. öteki taraftan logo tasavvur çhileışmasını yapacak şahsiyet yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çhileışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, alışverişletmenizin ve bundan ahir çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çhileışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değalışveriştirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka sinein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş sahaı ile faaliyette bulunan şirketler sinein daha çok yeğleme edilebilir. Bir bir sektörde faaliyet gösteren alışverişletmelerin ekseriyetle logoları kolü temaşa fiyat. Fakat ansızın çokça kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda benzemek imkansızdır.
Logo ne alışverişe yarar?
İşletmeler sinein logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası olmayan bir pres olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, olur aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müstamel halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan hakikat marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple alışverişletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza salim adımlarla devam edebilmek adına “logo tasavvur” çhileışması ile başlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söylem fiyat. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazen kişilerin bir zahirte tanınmasını sağlayıcı alışverişaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Ancak, basit anlaşılır, biçimırlanması basit, olası olduğunca azca skorda renkten oluşemtiaıdır. Her çmüsavi baskı ve kesim tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok eke ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Başka şirket ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa menşe vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya eke dokunca verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin içeriğine tatminkâr olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini nasıl tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin semtıdüzen lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dem birlikte dürüstılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da şirket sinein logo tasarlanacağı dem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dem simgenin taşıyacağı deme hizmetında bu marifet çok önemlidir.
Bir cevap yazın